Jeden kredyt zamiast kilku – Czy warto skorzystać z takiego rozwiązania?

Kredyt na spłatę kilku kredytów. Konsolidacja dla zadłużonych przedsiębiorców polega na połączeniu wielu zobowiązań w jedno. Rozbicie ich na nowe kwoty czy dłuższy okres spłaty, co daje nam mniejszą ratą kredytu. Podpowiadamy, co zrobić, by nie pogubić się wśród formalności i uprościć tryb spłaty kredytów gotówkowych poprzez firmowy kredyt konsolidacyjny.

Zaciąganie kredytów w kilku bankach, na różne cele, to częsta praktyka wśród przedsiębiorców. Czasami trafia się okazja lub potrzeba dodatkowych środków, przeważnie dużą rolę odgrywa czas i potrzebujemy szybko środków. Finalnie posiadanie kilku kredytów w kilku różnych bankach jest częstym zjawiskiem.

Mając kilka kredytów, należy pamiętać o terminowej spłacie rat w różnych bankach, a to bywa niekiedy problematyczne. W przypadku braku możliwości spłaty rat w terminie najgorszym doradcą jest panika. Pod wpływem emocji często wpisujemy do internetu różne hasła, np.: potrzebuje szybko pieniędzy i wtedy spotykamy się z ofertami typu “Załatwie kredyt każdemu”. Na takie ogłoszenia należy uważać i szukać rozwiązań gdzie indziej, najlepiej jednak na spokojnie. Sposobem na uproszczenie spłaty zaciągniętych zobowiązań jest firmowy kredyt konsolidacyjny.

Kredyt konsolidacyjny – co to?

Kredyt konsolidacyjny to najprościej połączenie dwóch lub więcej zobowiązań kredytowych w jeden większy kredyt o mniejszej racie.

Mówimy tutaj o sumie łącznych kredytów i wynikających z nich miesięcznych zobowiązaniach. Efekt jest taki, że zamiast kilku rat w różnych bankach, często w różnych terminach, spłacamy jedną ratą. Możliwość konsolidacji oferują klientom zarówno banki, jak i instytucje pozabankowe.

Korzyści kredytu konsolidacyjnego:

– rozbicie zadłużenia na większą liczbę rat,

– zmniejszenie wysokości miesięcznej raty (wydłużenie okresu kredytowego, oraz obniżenie kosztu kilku zobowiązań)

– ujednolicenie stopy procentowej,

-ujednolicenie terminów i warunków spłaty (płacisz jedną ratę, w jednym miejscu, w jednym terminie),

– unormowanie sytuacji finansowej firmy,

-w niektórych przypadkach możemy oprócz spłaty wcześniejszych zobowiązań, otrzymujemy dodatkową wolną kwotę, jeżeli istnieje taka potrzeba

Przeważnie dostępne są dwie formy kredytów konsolidacyjnych:

– kredyt gotówkowy konsolidacyjny (hipoteka nie jest wymagana),

– kredyt hipoteczny konsolidacyjny (wymaga zabezpieczenia hipotecznego, lepsze warunki niż przy gotówkowym, maksymalna kwota zabezpieczenia to wartość nieruchomości).

Kto może wziąć firmowy kredyt konsolidacyjny?

Oferta konsolidacji kredytu nie w każdym przypadku jest możliwe. Którzy przedsiębiorcy mogą skorzystać z takiego rozwiązania?

– warunkiem jest wystarczająca zdolność kredytowa (bardzo ważne jest to, by zobowiązania były terminowo spłacane

– dodatkowym plusem jest możliwość ustanowienia hipoteki na rzecz banku, w którym dokonuje konsolidacji w przypadku większych kwot

Konsolidacja ma dwa główne zastosowania:

Jedno, w przypadku kiedy sytuacja w firmie jest stabilna, pozwala na zmniejszenie kosztów kilku kredytów, uprościć płatności oraz pozyskać dodatkowe środki.

Drugie w przypadku kiedy przedsiębiorca jest mocno zadłużony, pomaga odzyskać płynność finansową i przysłowiowo „stanąć na nogi”.

Ważne:

Nie ma możliwości skonsolidowania kredytów przeterminowanych, kiedy spóźniamy się znacznie z płatnościami posiadanych już zobowiązań.

Jakie kredyty możemy skonsolidować firmowym kredytem konsolidacyjnym?

Przed podjęciem decyzji o konsolidacji naszych zobowiązań dobrze dowiedzieć się, jakie zobowiązania możemy skonsolidować w danym banku.

Problem pojawia się przeważnie w przypadku, kiedy posiadamy pożyczki pozabankowe. Najczęściej możemy skonsolidować kredyty:

-gotówkowe bankowe i pozabankowe,

-ratalne

-kredyt samochodowy

-kredyt na mieszkanie

-limity w koncie

-karty kredytowe

-na rachunku bieżącym

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, czy warto w Twojej sytuacji skorzystać z takiego rozwiązania, napisz do nas:

Formularz kontaktowy